Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przestrzeń aksjologiczna mediów popularnych i jakościowych

Tytuł:
Przestrzeń aksjologiczna mediów popularnych i jakościowych
THE AXIOLOGICAL DIMENSION OF POPULAR AND HIGH-QUALITY MEDIA
Autorzy:
Jan Pleszczyński
Tematy:
PHILOSOPHY OF THE MEDIA
MASS MEDIA
TABLOIDIZATION
AXIOLOGY OF THE MEDIA
EPISTEMOLOGY
KNOWLEDGE
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The importance various media attach to epistemic values constitutes a criterion for differentiating between high-quality and popular media. Certainly, epistemic values are not as important in the hierarchy of values that is present in popular media as it is the case with quality media. One has to remember, however, that epistemic values are not the only values that are significant. Thus, it cannot be ascertained whether quality media are “better” than “popular” if the analysis is based solely on epistemic values. Yet, what can be verified is that quality media meet higher epistemic standards. In the article I try to broadly outline axiological dimensions of both types of media. What I consider to be the axiological dimension is a set of all the positive and negative values (values and antivalues) present in these media.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies