Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

AKO (NE)TESTUJEME ČÍTANIE S POROZUMENÍM – ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ NA POZADÍ INTERPRETAČNEJ KOMPETENCIE

Tytuł:
AKO (NE)TESTUJEME ČÍTANIE S POROZUMENÍM – ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ NA POZADÍ INTERPRETAČNEJ KOMPETENCIE
How we do (not) test reading comprehension – reading literacy on the background of interpretative competency
Autorzy:
Soóky Roman
Tematy:
READING COMPREHENSION
READING LITERACY
INTERPRETATIVE COMPETENCY
SLOVAK LANGUAGE
LITERATURE TESTING
Język:
słowacki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper discusses reading literacy and its ways of measurement. On the background of changing approaches to (reading) literacy, the author points to the reality that current method of reading literacy assessments in the Slovak school-leaving exam’s external part (of Slovak language and literature at High schools) is not quite as efficient as it could be. The cause lies in the generous proportion of testing items focused on text samples meaning identification instead of on critical reading measuring. Another reason is the direction of thinking about reading literacy, which prioritizes rigorous measures of formal logic before pragmatics. The author suggests considering a widening number of tasks in interpretative competency’s weightage and incorporating samples of administrative texts into the test.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies