Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

FAKTORY ÚSPEŠNOSTI INOVAČNÝCH AKTIVÍT FIRIEM PÔSOBIACICH NA SLOVENSKU

Tytuł:
FAKTORY ÚSPEŠNOSTI INOVAČNÝCH AKTIVÍT FIRIEM PÔSOBIACICH NA SLOVENSKU
Success factors of innovation activities in firms active in Slovakia
Autorzy:
Knošková Ľubica
Vojtech Kollár
Tematy:
PRODUCT INNOVATION
INNOVATION PROCESS
INNOVATION STRATEGY
SUCCESS FACTORS
SLOVAKIA
FIRM
Język:
słowacki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper discusses factors influencing firms’ ability to manage innovation. Authors investigate functional relationship between new product introductions and organizational learning, innovation processes, innovation strategies and external and internal innovation sources. After surveying 102 firms knowledge on success factors that drive new product development and commercialization were identified. The findings demonstrate that significant differences exist between innovators and non-innovators in use of innovation processes, specific external knowledge sources, property rights protection, and product innovation focus. The study shows the need of different approach to manage radical and incremental innovations and leads to developing a model to implement radical innovation strategy and subsequent processes inside a firm.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies