Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

ANGELA DAVIS GOES EAST? WHITE SKIN AND BLACK MASKS IN THE ART OF SOCIALIST HUNGARY

Tytuł:
ANGELA DAVIS GOES EAST? WHITE SKIN AND BLACK MASKS IN THE ART OF SOCIALIST HUNGARY
Autorzy:
Nagy Kristóf
Tematy:
BLACKNESS
VISUAL CULTURE
DISSIDENT CULTURE
DAVIS ANGELA
HUNGARY
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This essay examines the meanings of blackness in the Hungarian art of the 1960s and 1970s, primarily through the trajectory of Angela Davis. In this period the artistic representation of blackness was widespread in socialist Hungary due to state-initiated solidarity campaigns with the subjugated subjects of the First and the Third World. Through the analysis of works by Béla Kondor, Anna Kárpáti, György Kemény, Tamás Szentjóby and the Orfeo Group the article argues that these artists held different attitudes towards the black liberation struggles, but they were not isolated from the party-line on these insurgencies. Moreover, in certain cases the representation of the subjugated black cultural icons undermined the politics of the state-solidarity, and served as the expression of the artists’ own struggles.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies