Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

FACES WITHOUT INTERIORITY: MUSIC VIDEO’S REINVENTION OF THE PORTRAIT

Tytuł:
FACES WITHOUT INTERIORITY: MUSIC VIDEO’S REINVENTION OF THE PORTRAIT
Autorzy:
Jirsa Tomáš
Tematy:
FACE
PORTRAIT
OPACITY
MEDIA-AFFECTIVE INTERFACE
SWEATSHIRT EARL
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
No matter how contemporary music videos differ across genres, aesthetic styles, and production background, they usually focus on the performer’s face. Exploring its opacity and agency, this essay argues that contemporary music video production replaces the face as an expression of the subject’s interiority and identity with a media-affective interface whose main function is to amplify the video’s work of audio-visual forms, performative mechanisms, and atmosphere. Through a close reading of the hip-hop video Chum by Earl Sweatshirt (dir. Hiro Murai, 2012), I demonstrate how it generates the face as an audio-visual screen that absorbs, intensifies, and gives rhythm to both the moving images and sounds. Such desubjectification opens a way to rethink portraiture within the music video genre as a media operation undermining the traditional notions of representation, interiority, and identity in favour of unfolding its technological and affective links between sounds, moving images, and lyrics.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies