Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

EMPIRICAL EXPLORATION OF CUSTOMER MANAGEMENT FOCUS AND ITS IMPACT ON BUSINESS PERFORMANCE

Tytuł:
EMPIRICAL EXPLORATION OF CUSTOMER MANAGEMENT FOCUS AND ITS IMPACT ON BUSINESS PERFORMANCE
Autorzy:
Lesakova Dagmar
Rehak Robert
Tematy:
CUSTOMER MANAGEMENT
BUSINESS PERFORMANCE
VALUE CREATION
CUSTOMER ENGAGEMENT
SLOVAKIA
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the study is to investigate the impact of different focus in customer management strategy on business performance. Strategies investigated in the paper are IT-focused strategy, data warehouse-focused strategy, and integration-focused strategy. The effect of the strategies is examined in relation to both short-term and long-term performance. Combination of questionnaire and individual interviews was used to explore the particular dimensions of strategy focus. The sample for empirical research consisted of 195 companies from seven industry sectors in Slovakia. The findings show that different focus in strategy may bring different effects in performance outcomes. We also find that combining certain management styles may generate performance advantage.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies