Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

GENDER DIFFERENCES IN THE LINK BETWEEN FAMILY SCHOLARLY CULTURE AND PARENTAL EDUCATIONAL ASPIRATIONS

Tytuł:
GENDER DIFFERENCES IN THE LINK BETWEEN FAMILY SCHOLARLY CULTURE AND PARENTAL EDUCATIONAL ASPIRATIONS
Autorzy:
Hamplová Dana
Raudenská Petra
Tematy:
CULTURE
GENDER
PARENTAL EDUCATIONAL ASPIRATIONS
EDUCATION
STRUCTURAL MODELLING
CZECH REPUBLIC
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study investigated family scholarly culture’s effects on parental educational aspirations, with special attention paid to gender differences based on the ideas of stratified parenting and a sociocultural approach to parenting. Two-level structural modelling was applied to nationally representative Czech Household Panel Survey data from 2015 – 2016. Overall, our analysis did not find an independent effect from scholarly culture on parental educational aspirations after controlling for several socioeconomic characteristics. However, we demonstrated that scholarly culture stratifies gender differences in parental educational aspirations. Families with weaker scholarly culture hold higher aspirations for daughters than for sons, while families with stronger scholarly culture have similar aspirations for both boys and girls. Thus, we observed that scholarly culture stratifies gender differentiation of educational aspirations for boys and girls.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies