Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

CNN effect jako przykład wpływu mediów na podejmowanie decyzji w zakresie konfliktów zbrojnych

Tytuł:
CNN effect jako przykład wpływu mediów na podejmowanie decyzji w zakresie konfliktów zbrojnych
THE CNN EFFECT AS AN EXAMPLE OF THE INFLUENCE THE MEDIA HAVE ON MAKING DECISIONS ON PARTICIPATION IN MILITARY CONFLICTS
Autorzy:
Monika Wójciuk
Tematy:
THE CNN EFFECT
INFLUENCE
MEDIA
FOREIGN POLICY
MILITARY CONFLICTS
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article explains how the media can influence authorities’ decisions on participation in military conflicts and in what circumstances the real influence exists. The phenomenon derives its name from the CNN TV station which was the first to report on the war in the Persian Gulf. Now by the term the CNN effect we understand the influence of all kinds of media on shaping foreign affairs and international policy. The CNN effect works on two separate planes: through affecting society’s opinion and authorities’ views. It is stressed that in order to influence authorities’ decisions the press articles must be constructed in a special way. On the one hand, they must be emotionally involved and full of empathy, on the other hand, they must be critical of administration. The article presents a model of correlation between politics and the media

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies