Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

PEDAGOGICKÁ INTERPRETÁCIA HUDOBNODRAMATICKÉHO DIELA AKO EFEKTÍVNY PROSTRIEDOK PRE ROZVOJ KRITICKÉHO MYSLENIA

Tytuł:
PEDAGOGICKÁ INTERPRETÁCIA HUDOBNODRAMATICKÉHO DIELA AKO EFEKTÍVNY PROSTRIEDOK PRE ROZVOJ KRITICKÉHO MYSLENIA
Pedagogical interpretation of musical-dramatic works as an effective tool to develop critical thinking
Autorzy:
Lacková Ivana
Tematy:
PEDAGOGICAL INTERPRETATION
MUSICAL-DRAMATIC WORK
MUSICAL WORK
DRAMATIC WORK
CRITICAL THINKING
Język:
słowacki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper deals with the issue of the pedagogical interpretation of musical-dramatic works. The author maps and treats its theoretical premises and critically evaluates the complexity of the pedagogical interpretation of musical-dramatic works due to their synthetic nature. She identifies the difference between standardly used methods in the pedagogical interpretation of musical works on the one hand and the dramatic method on the other hand, which represent a limiting factor for the pedagogical interpretation of a musical-dramatic work. She proposes to build the concept of the pedagogical interpretation of musical-dramatic works on the attributes of critical thinking and perceives the dimension of cognitive abilities as an innovative means of such interpretation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies