Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

EXPERIENCE OF ADULTS WHO WERE “UNSCHOOLED” DURING THEIR YOUTH: A PHENOMENOLOGICAL APPROACH

Tytuł:
EXPERIENCE OF ADULTS WHO WERE “UNSCHOOLED” DURING THEIR YOUTH: A PHENOMENOLOGICAL APPROACH
Autorzy:
Gaudreau Joëlle
Brabant Christine
Tematy:
HOME-SCHOOLING
UNSCHOOLING
PHENOMENOLOGY
QUEBEC
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
To better understand the experience of unschooling, non-directive in-depth interviews with five Quebec adults who had experienced it were conducted according to a phenomenological approach, revealing their perceptions of their educational experiences and their families, as well as their views of the world. Certain aspects of the testimonies corroborate the results of previous studies concerning self-directed learning, use of information technology, development of interests, and participation in a support group; others reveal limits when it comes to learning perseverance, pursuit of complex learning goals, school integration, and evaluation. The participants also spoke of family conflicts, parental control, negligence, and the influence of this experience on their views of society, work, the school system, and the role of government in education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies