Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

BUSINESS SCHOOL IN THE CORPORATION OF HIGHER LEARNING IN THE USA

Tytuł:
BUSINESS SCHOOL IN THE CORPORATION OF HIGHER LEARNING IN THE USA
Autorzy:
Robert Kemp
Tematy:
BUSINESS EDUCATION
VEBLEN THORSTEIN
VEBLENIAN ANALYSIS
POLITICAL ECONOMY
EDUCATION
INSTITUTIONAL ECONOMICS
USA
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In The Higher Learning in America, Veblen speculated on the prospects of the schools of commerce within the American university. Specifically he postulated that (a) instruction in the field of commercial training may all into a more rigidly drawn curriculum, that diverges from the ways of scientific inquiry (b) the college of commerce would divert funds from legitimate university uses, (c) create a bias hostile to scholarly and scientific work and (d) train graduates who would have better skills to predate on the community. The Higher Learning in America is an extension of his economics and was meant to be a warning about the cumulative effect of the conduct of universities by business principles. This paper summarizes the Veblenian approach used to question the legitimacy of the business school in the modern university. The goal is to promote a re-consideration of the role of the business school with respect to a Veblenian analysis.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies