Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mediatisation of Communicative Behaviour

Tytuł:
Mediatisation of Communicative Behaviour
Autorzy:
PRAVDOVÁ Hana
HULAJOVÁ Ľubica
Tematy:
COMMUNICATION
MEDIA
MEDIA CULTURE
MEDIATISATION
SOCIAL NETWORKS
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The interview focuses on Friedrich Krotz’s views on the mediatisation of communication and culture and its consequences for daily life and social relations, culture and society. While discussing the topic Friedrich Krotz mostly addresses the negative aspects of mediatisation and outlines possible solutions to counter them. The given topics also refer to technological and cultural development of the society in the light of the influential notions proposed by Theodor Adorno, Max Horkheimer or Marshall McLuhan as well as from the viewpoint of specific traits of today’s communication via cyberspace. The interview therefore covers the issues concerning Internet security and privacy. The discussion specifically reflects on our dependence on online search engines, especially Google, and Internet social networks such as Facebook or WhatsApp.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies