Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Love on the school corridor – teachers’ and students’ view on characteristics of romantic relationships of adolescents

Tytuł:
Love on the school corridor – teachers’ and students’ view on characteristics of romantic relationships of adolescents
Autorzy:
Kaczuba, Adrianna
Zwardoń-Kuchciak, Olga
Data publikacji:
2020-07-09
Tematy:
romantic relationships
adolescents
students
teachers
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the present study was to examine how students and teachers perceive romantic relationships of adolescents. On the basis of Osgood’s semantic differential scale, the 11-dimensions questionnaire was developed. The sample comprised 135 people – 74 students and 61 teachers. The results indicated that both students and teachers evaluated the romantic relationships of young people rather positively and their perception was similar. However, in case of four out of eleven dimensions, statistically significant differences were noted. The most divergent assessments was observed regarding the durability of adolescent relationships.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies