Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

LONELINESS ON SCREEN. THE SCREEN LIFE OF PAINTINGS BY EDWARD HOPPER (Samotnosc na ekranie. Filmowe zycie obrazów Edwarda Hoppera)

Tytuł:
LONELINESS ON SCREEN. THE SCREEN LIFE OF PAINTINGS BY EDWARD HOPPER (Samotnosc na ekranie. Filmowe zycie obrazów Edwarda Hoppera)
Autorzy:
Pokora Maria
Tematy:
HOPPER EDWARD
ARTS & ARCHITECTURE
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The work of Edward Hopper is a perfect example of the relationship between painting and film. On the one hand, the painter borrowed film images in order to create a painting similar to a frame of a film. Echoes of Hopper's style can be found in films where local architecture, customs and people of America are presented. It is also present in road movies, in its' scenery and message. In the article three films are presented and analysed: Sam Mendes' 'Road to Perdition', Peter Bogdanovich's 'The Last Picture Show', and Clint Eastwood's 'The Bridges of Madison County'. Those films enter a dialogue with Hopper's paintings, although not necessarily in a self-conscious way. The films contain themes typical of Hopper's work: empty landscapes, deserted towns and still, lonely people with expressionless faces.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies