Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Topos ludzkiego ciała w "Oblężeniu" Juliena Bryana

Tytuł:
Topos ludzkiego ciała w "Oblężeniu" Juliena Bryana
Topos of Human Body in Julien Bryans "Siege"
Autorzy:
Marek Hendrykowski
Tematy:
Bryan Julien
II wojna światowa
obrona Warszawy
World War II
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W swoim eseju autor przypomina i na nowo odkrywa jeden z najbardziej znaczących filmów dokumentalnych lat 30. Julien H. Bryan (1899-1974) był doświadczonym amerykańskim korespondentem, fotografem i twórcą filmów dokumentalnych. "Oblężenie" (pokazane po raz pierwszy 12 lutego 1940 r. w Nowym Yorku) było unikatowym osobistym raportem, który relacjonował dwa tygodnie w Warszawie w czasie niemieckiej inwazji na Polskę we wrześniu1939 r. Wszystkie dramatyczne obrazy ukazane w tym filmie były oparte na prawdziwych wydarzeniach, które Bryan sfilmował z dbałością o każdy szczegół i autentycznością w portretowaniu ludności cywilnej, która usiłuje przetrwać w zbombardowanym i zniszczonym mieście. Oblężenie, będące pierwszym filmem dokumentalnym o drugiej wojnie światowej, jest przeniknięte silnymi emocjami, ponieważ trudno jest pozostać obojętnym wobec tragedii, bólu i niedoli zwykłych ludzi.

Marek Hendrykowski’s close-reading study remembers and re-discovers one of the most influenced documentaries of the 1930s. Julien H. Bryan (1899-1974) was widely experienced American correspondent, photographer and documentary filmmaker. His "Siege" (released 12 February 1940 in New York City) gave unique two-week personal report from Warsaw during German invasion in September 1939. All dramatic pictures presented in this movie are based on true events filmed by Bryan with authenticity of every detail connected with civilians who try to survive in the bombed and ruined city. Siege as first documentary of World War II is charged with powerful emotions, since it is difficult to pass by the tragedies, pains and misery of real people.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies