Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Gen autoprezentacji a gatunek uczniowskiej wypowiedzi pisemnej

Tytuł:
Gen autoprezentacji a gatunek uczniowskiej wypowiedzi pisemnej
The gene of self-presentation and pupils’ written work as a genre
Autorzy:
Mirosław Grzegórzek
Tematy:
self-presentation
written genres at school
genre model
textual competence
pupil- focused teaching
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Self-presentation accompanies us throughout our lives. It is an important factor influencing our interactions with people, able to strengthen our identity and self-esteem or, on the contrary, underlie social fear. Analysing written genres present at school, the author concludes that self-presentation is a category which does not exhaust the notion of genre. He tries to demonstrate that it is possible to distinguish the category of self-presentation gene and, on its basis, the genotype of self-presentation genre at school in the context of genre model and self-presenting textual competence. From this point of view work on self-presentation is an important element of anthropocentric teaching.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies