Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Konkurencyjność turystyczna województwa kujawsko-pomorskiego

Tytuł:
Konkurencyjność turystyczna województwa kujawsko-pomorskiego
Autorzy:
Andrzej Anszperger
Tematy:
turystyka
konkurencja turystyczna
kujawsko-pomorskie
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dynamiczny rozwój potrzeb turystycznych wywołuje adekwatny wzrost podaży turystycznej. Występujące jednocześnie przemiany struktury gospodarczej kraju, w tym proces deindustrializacji, sprawiają, że rośnie ranga społeczno-ekonomiczna turystyki. Turystyka podlega coraz bardziej regułom rynkowym „rządzącym” innymi działami gospodarki. Wpływ turystyki na rozwój lokalny i regionalny sprawia, że poszczególne miejsca docelowe coraz intensywniej zabiegają o turystę i jego pieniądze. Celem artykułu jest zbadanie, na podstawie wybranych wskaźników, konkurencyjności turystycznej województwa kujawsko- -pomorskiego. Analiza zostanie przeprowadzona w oparciu o obiektywne cechy, np. liczba miejsc noclegowych, liczba turystów odwiedzających muzea czy liczba zabytków materialnych określonej rangi. Wyniki zostaną skonfrontowane z subiektywnymi ocenami województwa uzyskanymi z monitoringu ruchu turystycznego w kujawsko-pomorskim przeprowadzonego w latach 2009, 2010 i 2015.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies