Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Conditions of Adaptation of “Internally Displaced Persons” to University Environment by Means of Students’ Self-Government

Tytuł:
The Conditions of Adaptation of “Internally Displaced Persons” to University Environment by Means of Students’ Self-Government
UWARUNKOWANIA ADAPTACJI STUDENTÓW „WEWNĘTRZNIE PRZESIEDLONYCH” DO ŚRODOWISKA AKADEMICKIEGO Z POMOCĄ SAMORZĄDU STUDENCKIEGO
Autorzy:
Krashchenko Yurii
Sorokina Halyna
Degtyarova Iryna
Tematy:
„osoby wewnętrznie przesiedlone”
studenci przesiedleni
adaptacja
organizacyjne i pedagogiczne uwarunkowania adaptacji
środowisko uczelniane
samorząd studencki
organ samorządu studenckiego
“internally displaced people”
IDP students/displaced students
adaptation
organizational and pedagogical conditions of adaptation
HEI/university environment
students’ self-government
students’ self-government body
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł jest poświęcony problematyce adaptacji studentów „wewnętrznie przesiedlonych” (np. uciekinierów z obszarów objętych wojną we wschodniej Ukrainie) do środowiska akademickiego z pomocą samorządu studenckiego. Na podstawie przeprowadzonych badań dowodzi się, że najefektywniejszą platformą do tego, aby studenci „wewnętrzni uchodźcy” zaadaptowali się w nowym dla siebie środowisku akademickim, jest system samorządu studenckiego. W artykule zostały również zdefiniowane i objaśnione uwarunkowania organizacyjne oraz pedagogiczne adaptowania się osób „wewnętrznie przesiedlonych” do środowiska nowej uczelni.

The article deals with the problem of adaptation of “internally displaced people” (for example, refugees from war zones in eastern Ukraine) to the university environment by means of students’ self-government. According to the survey among IDP students who were transferred from other higher education institutions, it was found that the most favourable field for the development of constructive relations between displaced students and “domestic” students of the academic community of the university could be created by a system of students’ self-government. The organizational and pedagogical conditions of adaptation of IDP students to the university environment were defined. The paper proves that students’ self-government in a variety of forms and organizational levels can ensure successful adaptation of displaced students at a new place of study.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies