Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Menedżerowie o praktyce zarządzania różnorodnością pokoleniową (wyniki badań jakościowych)

Tytuł:
Menedżerowie o praktyce zarządzania różnorodnością pokoleniową (wyniki badań jakościowych)
Managers on the Practice of Generational Diversity Management: Qualitative Research
Autorzy:
Joanna M. Moczydłowska
Data publikacji:
2019-04-15
Tematy:
postawy menedżerów
różnorodność pokoleniowa
generacyjność
attitudes of managers
generational differences
generations
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Istotą zarządzania różnorodnością pokoleniową (ZRP) jest osiąganie sukcesu organizacji dzięki synergii wynikającej z efektywnej współpracy różnych grup wiekowych pracowników. W artykule przyjęto założenie, że implementacja koncepcji ZRP do praktyki zarządzania wymaga pozytywnej postawy kadry menedżerskiej, opartej na rzetelnej wiedzy oraz pozytywnym nastawieniu emocjonalnym w tendencjach behawioralnych. W celu diagnozy postaw menedżerów wobec zarządzania różnorodnością pokoleniową przeprowadzono wywiady z 62 przedstawicielami najwyższej kadry kierowniczej z sektora przedsiębiorstw. Wypowiedzi badanych poddano kategoryzacji oraz ocenie merytorycznej przez sędziów kompetentnych. Wyniki badań pozwoliły na sformułowanie wniosku, że polscy menedżerowie dysponują relatywnie wysoką wiedzą na temat koncepcji zarządzania różnorodnością pokoleniową. Na poziomie deklaratywnym przejawiają umiarkowanie pozytywne nastawienie emocjonalne wobec zarządzania różnorodnością generacyjną, natomiast na poziomie rzeczywistym, w realnych działaniach kierowniczych, stosują je w sposób przypadkowy i intuicyjny.

The essence behind the management of generational differences is to achieve success thanks to synergy stemming from effective collaboration among workers belonging to various age groups. The article assumes that applying this concept requires a positive attitude on the part of the managerial staff based on reliable knowledge and positive emotions in behavioral tendencies. Sixty–two interviews with senior staff representatives of the business sector were conducted in order to diagnose the attitudes of Polish managers towards the management of generational differences. These were preceded by a narrative–based overview of literature “serving as a verbal description of existing research, theory, structure, key factors and their roles, and research results (supported or unsupported by empirical evidence), including ties with assumed relations” (Gondek and Mazur, 2016). The received statements were categorized and evaluated in terms of content by competent judges. The results of the study make possible the formulation of the conclusion that Polish managers posses a relatively high level of knowledge regarding the concept of management of generational differences. On a declarative level, they demonstrate moderately positive attitudes towards the management of generational differences. However, on a factual level, they apply them in a random and intuitive way.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies