Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Środowisko przyrodnicze jako niemy interesariusz społecznie odpowiedzialnego przedsiębiorstwa. Dobre praktyki biznesu w Polsce

Tytuł:
Środowisko przyrodnicze jako niemy interesariusz społecznie odpowiedzialnego przedsiębiorstwa. Dobre praktyki biznesu w Polsce
The natural environment as a silent stakeholder of a socially responsible company. Good business practices in Poland
Autorzy:
Jastrzębska Ewa
Data publikacji:
2015-04
Tematy:
społeczna odpowiedzialność biznesu
interesariusze
zasada 3R
ocena cyklu życia produktu
zarządzanie zrównoważonym łańcuchem dostaw
środowisko przyrodnicze
corporate social responsibility
stakeholders
3R concept,
life cycle assessment
sustainable supply chain
management, natural environment
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) jest odpowiedzią biznesu na oczekiwania społeczeństw, domagających się, by partycypował on w rozwiązywaniu i niwelowaniu problemów współczesnego świata, w tym zagrożeń ekologicznych. Istotą CSR jest teoria interesariuszy, zgodnie z którą każde przedsiębiorstwo powinno budować ze swoimi interesariuszami pozytywne relacje, ponieważ od tego zależą jego przetrwanie i sukces. Jednym z kluczowych interesariuszy przedsiębiorstwa jest środowisko przyrodnicze. Celem artykułu jest zaprezentowanie wybranych prośrodowiskowych instrumentów CSR (zasady 3R, środowiskowej oceny cyklu życia produktu, zarządzania zrównoważonym łańcuchem dostaw) oraz zilustrowanie ich dobrymi praktykami biznesu w Polsce.

The concept of corporate social responsibility (CSR) is a business response to the expectations of societies demanding business participation in solving and eliminating problems of the modern world, including environmental hazards. The essence of CSR is the stakeholders’ theory, according to which each company should build positive relations with their stakeholders, since its survival and success depend on them. One of the key stakeholders of the company is the natural environment. The purpose of this article is to present selected environmentally-friendly CSR instruments (the 3R concept, life cycle assessment, sustainable supply chain management) and illustrate their good business practices in Poland.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies