Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

WPŁYW MARKOWYCH PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH NA ATRAKCYJNOŚĆ PODKARPACIA – OCENA Z UWZGLĘDNIENIEM CZYNNIKA DEMOGRAFICZNEGO

Tytuł:
WPŁYW MARKOWYCH PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH NA ATRAKCYJNOŚĆ PODKARPACIA – OCENA Z UWZGLĘDNIENIEM CZYNNIKA DEMOGRAFICZNEGO
The Impact of Branded Tourist Products on the Attractiveness of the Podkarpackie Region: Assessment with Respect to the Demographic Factor
Autorzy:
Gierczak-Korzeniowska Beata
Tematy:
markowy produkt turystyczny
marka
atrakcyjność turystyczna
Podkarpacie
demografia
branded tourist product
brand
tourist attractiveness
Podkarpackie
demography
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Obecność interesującego i wzbudzającego pozytywne emocje markowego produktu turystycznego na danym obszarze stanowi wartość zarówno dla zarządzających tym produktem, jak i dla turystów. Regiony turystyczne coraz częściej przyjmują koncepcję marketingową skoncentrowaną na budowaniu silnych marek, z kolei turyści decydując się na pakiet podróżny, wybierają spośród różnych marek dostępnych na rynku, które zapewnią im oczekiwaną jakość. Nie bez znaczenia dla wspomnianych wyborów pozostają czynniki demograficzne. Celem pracy jest zatem pokazanie wpływu markowych produktów turystycznych na atrakcyjność Podkarpacia z uwzględnieniem kryterium demograficznego. W badaniach mających charakter pilotażowy wykorzystano m.in. dobór przypadkowy i dobór wygodny. Wśród metod badawczych zastosowanie znalazły: test Manna-Whitneya oraz test niezależności chi-kwadrat. Badania pokazały, że markowe produkty turystyczne mają istotny wpływ na atrakcyjność turystyczną regionu a także na wybór miejsca destynacji turystycznej.

In a given area, the presence of a branded tourist product which is interesting and evokes positive emotions provides value both for brand managers and tourists. Tourist regions are increasingly adopting a marketing concept focused on building strong brands, while tourists who make decisions regarding package tours choose from various brands available on the market which provide them with expected quality. Demographic factors for these choices are not without significance. Therefore, the aim of the study is to show the influence of branded tourist products on the attractiveness of the Podkarpackie region with respect to the demographic criterion. Simple random sampling and convenience sampling were used, inter alia, in pilot studies. The Mann-Whitney U test and the chi-square independence test were used as research methods. The research showed that branded tourist products have a significant impact on the tourist attractiveness of the region as well as on the selection of a tourist destination.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies