Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wskaźniki osiągnięć w ocenie skuteczności i efektywności kształcenia w szkołach wyższych

Tytuł:
Wskaźniki osiągnięć w ocenie skuteczności i efektywności kształcenia w szkołach wyższych
Performance Indicators in Higher Education: An Assessment of the Effectiveness and Efficiency of HE Institutions
Autorzy:
Magdalena Jelonek
Tematy:
PERFORMANCE INDICATORS
HIGHER EDUCATION
EVALUATION
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The use of performance indicators in the diagnosis and evaluation of institutions of higher education (HE) is becoming ever more common. This article is devoted to problems in using such indicators to assess the work of the university. This issue is firmly rooted in the ongoing contemporary debate on the effectiveness and efficiency of the academic sector. I look at both the potential for the use of performance indicators and their weaknesses, and further propose to discuss two problems related to the use of the performance indicators in higher education. In the paper the types and methods of constructing the indicators used to evaluate HE institutions are characterised. Key criteria for evaluating these metrics are then presented. Reflections on the selection of indicators and construction criteria are illustrated by the example of selected, frequently misinterpreted indicators.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies