Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Foreign Expansion of Polish Companies Listed on the WSE – in the Light of Empirical Research

Tytuł:
Foreign Expansion of Polish Companies Listed on the WSE – in the Light of Empirical Research
Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw notowanych na GPW – w świetle badań empirycznych
Autorzy:
Ciesielska Dorota
Tematy:
internationalization
foreign expansion
emerging multinationals
outward FDI
umiędzynarodowienie
ekspansja zagraniczna
wschodzące korporacje z rynków
rozwijających się
wychodzące bezpośrednie inwestycje zagraniczne
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Foreign expansion is a key stage in the development of enterprise. According to many research companies from emerging markets and post transitional economies have gone global differently than transnational corporations from the most developed markets. It is caused by many reasons. First of all these companies have limited resources and are entering the foreign market later. It means that internationalization is a big challenge for them and without the proper strategy they will not be able to compete with existing global companies. The aim of the article is a diagnosis of the process of internationalization of Polish companies listed on the Stock Exchange in Warsaw as well as the attempt to answer the question if this process differs from the development of traditional transnational corporations from the most developed countries. Article is based on a conclusions of empirical studies conducted in the form of 25 individual in-depth interviews (IDI) with representatives of selected Polish companies that have foreign direct investments. The research was carried out in 2015.

Ekspansja zagraniczna jest kluczowym etapem w rozwoju przedsiębiorstwa. Według wielu badaczy przedsiębiorstwa z rynków wschodzących i gospodarek po okresie transformacji przechodzą przez proces internacjonalizacji zagranicznej w odmienny sposób. Przede wszystkim te firmy mają ograniczone zasoby i wchodzimy na rynek zagraniczny później. Oznacza to, że umiędzynarodowienie jest dla nich dużym wyzwaniem dla nich i bez odpowiedniej strategii nie będą one w stanie konkurować z istniejącymi firmami globalnymi. Celem artykułu jest diagnoza procesu internacjonalizacji polskich spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a także próba odpowiedzi na pytanie, czy i w jakim stopniu proces ten różni się od rozwoju tradycyjnych korporacji transnarodowych z krajów najbardziej rozwiniętych. Artykuł jest oparta na wnioskach z badań empirycznych przeprowadzonych w postaci 25 wywiadów indywidualnych pogłębionych (IDI) z przedstawicielami wybranych polskich firm, które mają bezpośrednie inwestycje zagraniczne. Badania przeprowadzono w 2015 roku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies