Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Library User Experience, czyli o budowaniu doświadczenia użytkownika w bibliotece

Tytuł:
Library User Experience, czyli o budowaniu doświadczenia użytkownika w bibliotece
Library User Experience – How to Build the Experience of Library Users
Autorzy:
Wójcik Magdalena
Tematy:
Experience economy
User experience
Library users
Designing services
Information services
Doświadczenie użytkownika
Ekonomia doświadczeń
Projektowanie usług
Usługi informacyjne
Użytkownik biblioteki
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Thesis/Objective – The author discusses a concept of Library User Experience (LUX), intending to define a potential of concepts based on the development of library users’ experience and build a template of LUX application in the design of innovative library services. Method – The method of literature analysis and critique was used. The author defined the current state of research on LUX phenomenon based on the search results obtained via Google Scholar search engine (selected due to the broad scope of the databases available). The material analyzed included only works in Polish or English published between 2010 and 2017. Results – The author described LUX concept, compared LUX principles and features with those of UXD (User Experience Design) design concept, experience economy and design concepts such as service design and design thinking and, last but not least, she prepared a template of LUX application in the design of innovative library services, primarily information services. Conclusions – The analysis delivered by the author shows a high usefulness of LUX-based approach in the development of innovative library services.

Teza/cel – Przedmiot artykułu stanowi koncepcja Library User Experience (LUX). Celem jest określenie potencjału koncepcji opartych na budowaniu doświadczenia użytkownika dla bibliotek i opracowanie schematu zastosowania LUX w projektowaniu innowacyjnych usług bibliotecznych. Metoda – Zastosowano metodę analizy i krytyki piśmiennictwa. W oparciu o wyszukiwanie prowadzone za pomocą wyszukiwarki zasobów naukowych Google Scholar – wybranej ze względu na szeroki zakres przeszukiwanych baz – ustalono stan badań nad zjawiskiem LUX. Pod uwagę wzięto wyłącznie prace opublikowane w języku polskim i angielskim w latach 2010-2017. Wyniki – Dokonano charakterystyki koncepcji LUX, porównano założenia LUX z założeniami koncepcji projektowej UXD (ang. User Experience Design), jak również porównano założenia LUX z zasadami charakterystycznymi dla ekonomii doświadczeń (ang. experience economy), założenia LUX odniesiono do koncepcji projektowych service design i design thinking oraz opracowano schemat zastosowania LUX w projektowaniu innowacyjnych usług bibliotecznych, ze szczególnym uwzględnieniem usług informacyjnych. Wnioski – Przeprowadzona analiza pokazuje dużą użyteczność podejścia LUX w projektowaniu innowacyjnych usług bibliotecznych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies