Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A comparison of dichotomous IRT models based on continuous and discrete latent trait – Polish households’ saving skills

Tytuł:
A comparison of dichotomous IRT models based on continuous and discrete latent trait – Polish households’ saving skills
Porównanie dychotomicznych modeli IRT o ciągłej i dyskretnej cesze ukrytej – umiejętność oszczędzania wśród polskich gospodarstw domowych
Autorzy:
Ewa Genge
Tematy:
IRT theory
dichotomous IRT models
discrete and continuous latent trait
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Item response theory is considered to be one of the two trends in the methodological assessment of the reliability scale. Depending on the complexity of the adopted item parameterization, different types of IRT models for dichotomous items are defined. Most applications carried out in practice concern educational testing or psychological research and are based largely on the continuous assumption of the latent trait.The aim of this paper is to compare the estimation results of the discrete (formulated by the latent class approach) and continuous dichotomous IRT models in the analysis of Polish households’ saving skills as well as to assess Poles’ responses according to their ability to save money and the difficulty of the items (evaluation of the reliability of the item scale). All the computations and graphics in this paper are prepared using the MultiLCIRT and ltm packages of R.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies