Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sala Neoplastyczna: od kobiety ornamentu do kobiety instrumentu

Tytuł:
Sala Neoplastyczna: od kobiety ornamentu do kobiety instrumentu
‘Sala Neoplastyczna’: From the woman of ornament to one of instrument
Autorzy:
Lisiewicz Małgorzata
Tematy:
Władysław Strzemiński
Sala Neoplastyczna
Katarzyna Kobro
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The objective of this article is to conduct a revision of the meanings attributed in Polish art history to a piece of work regarded as an ‘iconic’ Polish museum piece by Władysław Strzemiński, a leading representative of constructivism, titled Sala Neoplastyczna. The text proposes considering afresh the tangle of evidence relating to the rise of this work, such as the time its creation required, the title its author chose to give it (“Oeuvre néoplastique”) and that artist’s works in the field of theory and practice in the designing of spatial forms. The main axis of the here-contained analysis of Sala Neoplastyczna is above all else the work itself (or rather this design’s reconstruction), and in particular an arrangement in its range of works by the artist’s wife, Katarzyna Kobro, the eminent sculptress.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies