Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

SZKOŁA JAKO PRZESTRZEŃ WSPOMAGANIA ROZWOJU

Tytuł:
SZKOŁA JAKO PRZESTRZEŃ WSPOMAGANIA ROZWOJU
SCHOOL AS AN AREA OF DEVELOPMENT SUPPORT
Autorzy:
Kuźnik Marek
Tematy:
edukacja,
wspomaganie rozwoju,
epizody wspólnego zaangażowania
education,
development support,
episodes of shared involvement,
changes
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejszy tekst stanowi prezentację teoretycznego, psychologicznego modelu wspomagania rozwoju ucznia w relacji z nauczycielem. Ustalenia z obszaru psychologii edukacji i społecznej psychologii rozwoju zostały tu zaimplementowane dla wytyczenia kierunków pracy z dzieckiem w przestrzeni szkolnej. W artykule został przedstawiony model procesu rozwoju i konsekwencje stosowania go w praktyce. Następnie, zgodnie z modelem cykliczno-fazowym rozwoju, opisane są kompetencje niezbędne do wspomagania tego procesu. W końcowej części opisano tzw. Epizody Wspólnego Zaangażowania i kompetencje mentalizacji całego procesu rozwoju ucznia – jako płaszczyzny wzajemnej wymiany mogącej się dokonywać w edukacji szkolnej.

This article is a part of a discussion on changing the education system. Firstly social movement which wants to introduce reforms in polish schools and secondly an opportunity to inspire scientists about successful education. It seems that the results of a psychology of education and social development psychology mentioned in this article haven’t found practical use in the polish school system. This article is the base for theoretical, psychological knowledge about student-teacher relationships. This is their relation, which is the most focused on self-development among all students relations. The development process and the consequences of using different models will be discussed in this article. Then accordingly to the cyclical and phase model of developing competencies needed to support this process will be explained. Finally, the article describes Episodes of shared involvement which create an alternative to traditional models of educational relation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies