Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Działalność firm rodzinnych w ocenie społecznej

Tytuł:
Działalność firm rodzinnych w ocenie społecznej
Social assessment of family businesses activities
Autorzy:
Szul Elżbieta
Tematy:
firma rodzinna
przedsiębiorczość
sektor MSP
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Firmy rodzinne stanowią ważną część sektora MSP, zarówno w Polsce jak i w innych krajach europejskich. Wytwarzają one około 10% PKB i zatrudniają około 20% pracowników. Rodzinność tych firm może stanowić zarówno przewagę konkurencyjną, jak i generować problemy, których nie mają firmy nierodzinne np. konflikty firma-rodzina czy sukcesja. Obszar ich działalności ma często charakter lokalny, przez co wpływają one na lokalne społeczności. Oceny społeczne ich działalności uzależnione są od ich wpływu na lokalny rynek pracy i sytuację gospodarczą miast czy regionów. Generalnie działalność firm rodzinnych oceniana jest pozytywnie m.in. w kwestii wpływu na sytuację gospodarczą miasta i rynek pracy, jakości produkowanych wyrobów, a ludzie chętnie kupują ich produkty, popierają odwoływanie się do tradycji i rodzinności oraz akceptują wsparcie ze strony samorządów lokalnych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies