Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

ЦІЛЬОВА ПРОГРАМА ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОГО ВІДБОРУ СУДДІВ-ВИКЛАДАЧІВ – ФАКТОР РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ПРОФЕСІЙНИХ СУДДІВ У СИСТЕМІ СУДДІВСЬКОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Tytuł:
ЦІЛЬОВА ПРОГРАМА ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОГО ВІДБОРУ СУДДІВ-ВИКЛАДАЧІВ – ФАКТОР РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ПРОФЕСІЙНИХ СУДДІВ У СИСТЕМІ СУДДІВСЬКОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ
Target program of vocational and pedagogical selection of judges-teachers – the factor of effectiveness of psychological and pedagogical training of professional judges in the system of judicial education of Ukraine.
Autorzy:
Лариса Зуєва
Data publikacji:
2017-11-27
Tematy:
court
judgeeducation
self-regulation
pedagogicalmastery
psychological and pedagogical techniques
reflection
professionaljudge
interactivetraining
training
distancelearning
targetprogram
Język:
ukraiński
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Thearticlerevealstheimportanceoftheformationofprofessionaljudgesasoneofthemostimportantcriteriaforthecreationofanhonest, transparentandefficientjudiciary system, andhighlightstheimportantroleofcooperationoftheNationalSchoolofJudgesandtheCanadianproject “EducationofJudges – forEconomicDevelopment”. The judgebyallofhisactionsisobligedtoincreasetheauthorityofthejudiciary system, tostrengthenthecitizens’ faithintheintegrity, independence, impartialityandjusticeofthecourt. Cuddy’sinternalconvictionis a well-foundedconfidencethatisbasedonverifiablyestablishedfactsofobjectiverealityandbasedon a comprehensiveand in-depthstudyofallthecircumstancesofthecase. Theauthordiscussestheproblematicissuesregardingthe use ofinteractivetechniquesinadulteducationinthejudiciarysystemandhighlightstheimportantrole oftheteacherintheformationofthejudges’ consciousnessandunderstandingoftheimportantroleofthejudicialbranchinbuilding a democraticsociety. Self-reflexionoftheacquiredexperienceconvincesthattheabilitytotakeintoaccountthe psycho-physiological and emotionalinfluencesofcolorsonsubjectsofpedagogicalactivityineducationalspaceisalsoanexternalpedagogicaltechniqueofthe master-teacher. Afterall, theteachercansuccessfullyuse differentcolorstoorganizeclassroom/classroominterior, useappropriateshadesintheirclothingandsurroundingobjects, createmultimediapresentations, etc. Thelanguageofcolorisuniversal, itisperceivedequallyregardlessofnationalityandculture. Thatiswhyitisextremelynecessaryfortheteachernotonlytohaveknowledgeabouttheinfluenceofcolorsonthepsychoemotionalandphysicalconditionof a person, butalsotousethemprofessionallyintheorganizationofpedagogicalaction, especiallywhendevelopingthevalueexperienceofitssubjects. Thus, summarizingtheaforementionedaspectofthepsychologicalandpedagogicaltrainingofjudgesinthesystemofjudicialeducationinUkraine, wenotethatthenoveltyoftheapproachesisconnectedwiththeuseofkeyideasof psycho-pedagogy asanintegrativescience abouttheepistemologicalprinciplesofprofessionalactivityofthe teacher-master inrelationtoharmoniousdevelopmentof the personality, his/her pedagogicalskills. Neuropsychology isthebasisoftheinfluenceoftheteacher – themainsubjectofpedagogicalaction. Theconstructivityofthisapproachisseen, firstofall, intheholisticcombinationanduseofthelatestachievements, both of Nature Sciences andHumanities, inexplainingthenewpedagogicalphenomenaofthemoderneducationalsphere.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies