Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zajęcia warsztatowe z filozofii a relatywizm (sytuacjonizm). Część II

Tytuł:
Zajęcia warsztatowe z filozofii a relatywizm (sytuacjonizm). Część II
PHILOSOPHICAL WORKSHOPS AND RELATIVISM (SITUATIONISM) Part II
Autorzy:
Pobojewska Aldona
Tematy:
philosophical workshops
the Lipman’s program
relativism
situationism
Socratic education
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this text, referring to the allegation that the Philosophical Workshops preach “empty freedom of relativism”, I deal with the theory which forms the foundation of the Matthew Lipman’s program. I do so in the context that attributes situationism to it. First, I consider what is situationism (analyzing three of its versions), and whether the creators of the philosophical workshops represent situationism. Then, I wonder if they promote the “useful life at the moment” and explain what tools they propose to achieve the convergence of moral behavior of different entities, as well as what is, according to them, the basis of objective/intersubjective justification of individual entity actions that deviate from social expectations. At the end, I point at the Socratic roots of this concept.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies