Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wiedza, jej rodzaje i znaczenie dla budowania relacji w sektorze turystycznym

Tytuł:
Wiedza, jej rodzaje i znaczenie dla budowania relacji w sektorze turystycznym
Knowledge, Its Types and Role in Building Relationships in the Tourist Sector
Autorzy:
Katarzyna Czernek
Tematy:
Przewaga konkurencyjna
Region turystyczny
Transfer wiedzy
Turystyka
Wiedza
Zarządzanie wiedzą
Competitive advantage
Knowledge
Knowledge management
Knowledge transfer
Tourism
Tourist region
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Nowadays the role of knowledge as an immaterial factor of gaining competitive advantage is more often stressed in the literature, however, rarely in terms of tourism, being one of the most important sectors of economy. The reason are, i.a., unfavorable determinants of knowledge management in the tourist sector (e.g. seasonality of economic activity) or limited interest in 'low-tech' sectors in the research on knowledge. In the article there were presented ways of understanding knowledge, its types and determinants - mainly barriers - of its transfer and absorption in the tourist sector and the ways of overcoming those barriers. The literature survey allowed to show how determinants of knowledge transfer and absorption affect relations between entities in tourist regions, therefore influencing also tourist regions competitiveness.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies