Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Онтология смерти в рассказах Гайто Газданова

Tytuł:
Онтология смерти в рассказах Гайто Газданова
Autorzy:
Alfia Smirnova
Tematy:
ontology of death
Thanatos
stories
Gazdanov
ontologia śmierci
Tanatos
opowiadania
Gajto Gazdanow
Język:
rosyjski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Ontology of death in the stories of Gaito Gazdanov The article analyzes the stories of Gaito Gazdanov A Tale of Three Failures, Transformation, Black Swans, Hawaiian Guitars, grouped by the author’s aesthetics of death. Ontology of Thanatos manifests itself in them in different ways: death is interpreted as an ordinary failure, as an event “natural” in unnatural conditions (A Tale of Three Failures); as a phenomenon metaphysical, attractive and inaccessible to human understanding (Transformation); as a conscious choice and cold calculation, which is aesthetized by the author (Black Swans); as a gradual withdrawal from life and a tragic inevitability, confronting the vanity, pettiness and vulgarity of the surrounding life, which allows to reveal the existential nature of Gazdanov’s creativity (Hawaiian Guitars).

Ontologia śmierci w opowiadaniach Gajto Gazdanowa W artykule analizie poddano połączone autorską estetyką śmierci opowiadania Gajto Gazdanowa: Opowieść o trzech nieszczęściach, Przemiana, Czarne łabędzie oraz Gitary hawajskie. Ontologia Tanatosa przejawia się w nich na różne sposoby: śmierć interpretowana jest jako zwyczajne nieszczęście, wydarzenie „naturalne” w nienaturalnych warunkach (Opowieść o trzech nieszczęściach); jako zjawisko metafizyczne, atrakcyjne i niedostępne dla ludzkiego zrozumienia (Przeobrażenie); jako świadomy wybór i estetyzowane przez autora chłodne kalkulacje (Czarne łabędzie); jako stopniowe odchodzenie od życia i tragiczna nieuchronność, przeciwstawione próżności, małostkowości i wulgarności otaczającego życia, co pozwala na odkrycie egzystencjalnego charakteru twórczości Gazdanowa (Gitary hawajskie).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies