Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Potrzeby edukacyjne społeczności lokalnych a potrzeba bezpieczeństwa

Tytuł:
Potrzeby edukacyjne społeczności lokalnych a potrzeba bezpieczeństwa
Educational needs of local communities and the need for security
Autorzy:
Jakubczak-Krawczyńska Kamila
Jarocka-Piesik Jolanta
Data publikacji:
2024-06-20
Tematy:
education,
security,
local community,
analysis of educational needs,
edukacja,
bezpieczeństwo,
społeczność lokalna,
analiza potrzeb edukacyjnych,
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Due to social progress, satisfying physiological needs, hunger and thirst, apart from in the Third World, is no longer a contemporary challenge for civilisation. It does not, however, cease to be the provision of security and access to education as an element of self-development and self-fulfillment, both for individuals and for entire social groups. The process of building one’s own security and self-realisation must involve local communities not only due to the fact of belonging to a given territory, but also due to civilization changes taking place on a global scale. The content of this article focuses on the analysis of the educational needs of students of secondary school graduating classes located in the Piotrków district in the context of their further educational plans and the creation of conditions for a safe existence. The analysis, synthesis and conclusions were carried out on the basis of data obtained through empirical research using the technique of an audience survey with the researcher’s oral instructions, carried out in secondary schools of the Piotrków district. The data were subjected to statistical analysis using the SPSS package.

Ze względu na postęp społeczny zaspokajanie potrzeb fizjologicznych, głodu, pragnienia, poza krajami Trzeciego Świata, przestaje być współcześnie wyzwaniem cywilizacyjnym. Nie przestaje nim być jednak zapewnianie bezpieczeństwa i dostępu do edukacji jako elementu samorozwoju i samorealizacji, zarówno jednostek, jak i całych grup społecznych. Proces budowy własnego bezpieczeństwa i samorealizacja muszą stawać się udziałem społeczności lokalnych nie tylko ze względu na fakt przynależności do danego terytorium, ale także ze względu na zmiany cywilizacyjne, zachodzące w skali globalnej. Treść artykułu koncentruje się na analizie potrzeb edukacyjnych uczniów klas maturalnych szkół średnich zlokalizowanych na terenie powiatu piotrkowskiego w kontekście ich dalszych planów edukacyjnych i tworzenia warunków bezpiecznej egzystencji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies