Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw energetycznych w Polsce

Tytuł:
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw energetycznych w Polsce
Autorzy:
Łukasiewicz-Kamińska Agnieszka
Tematy:
społeczna odpowiedzialność biznesu przesiębiorstwa energetyczne interesariusze
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Społeczna odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR) jest znaną i coraz bardziej znaczącą koncepcją zarówno w wymiarze teoretycznym, jak i w praktyce działania firm. Urząd Regulacji Energetyki stwierdził, że społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (CSR) sektora energetycznego to „strategia harmonijnie łącząca etyczne i ekologiczne aspekty w działalności gospodarczej z jej dominującym atrybutem, czyli efektywnością, eksponująca jawność, przejrzystość działania, rzetelność wobec klientów (kalkulacja cen, jakość dostaw i obsługi) oraz w kontaktach z pozostałymi interesariuszami (m.in. z pracownikami, akcjonariuszami, dostawcami, społecznością lokalną), samoograniczenie przewagi monopolistycznej. To wkład biznesu w realizację polityki energetycznej państwa oraz taki sposób prowadzenia firmy, który nie nadużywa jej przewagi wobec odbiorcy energii elektrycznej, gazu czy ciepła. Korzyści strategii powinny być rozpatrywane w perspektywie długofalowej i są to: zwiększenie lojalności konsumentów i interesariuszy, poprawa relacji ze społecznością i władzami lokalnymi, podnoszenie poziomu kultury organizacyjnej firmy, a przede wszystkim zapewnienie firmie trwałego rozwoju oraz wzrostu jej wartości”. W artykule przedstawiono działania społecznie odpowiedzialne, podejmowane przez przedsiębiorstwa energetyczne w Polsce, które zostały zidentyfikowane w badaniu literaturowym. Przedsiębiorstwa energetyczne w Polsce podejmują liczne, różnorodne działania w zakresie strategii społecznej odpowiedzialności biznesu. Są to działania CSR podejmowane w zakresie etyki i ładu korporacyjnego oraz na rzecz interesariuszy – pracowników, społeczności lokalnych, klientów, środowiska naturalnego. Działania na rzecz dostawców wskazała jedna firma, żadna firma nie wskazała działań na rzecz swoich akcjonariuszy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies