Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Czytanie jako twórcze działanie

W obliczu kryzysu czytelnictwa należy zastanowić się, w jaki sposób budzić w młodych ludziach potrzebę kontaktu z literaturą. Artykuł jest poświęcony metodzie projektu edukacyjnego (project-based learning, PBL), która może sprawić, że spotkanie z książką stanie się dla uczniów niezapomnianą przygodą. W tej metodzie polonista tworzy sytuację problemową i zachęca do działania, do twórczych poszukiwań, a uczniowie mają szansę poczuć się jak prawdziwi badacze literatury, odkrywcy nowych znaczeń, intertekstualnych odniesień. W projekcie dotyczącym teksów literackich najtrudniejsze wydaje się zaproponowanie uczniom ciekawego pytania-problemu, który byłby punktem wyjścia do działania. Na to zagadnienie położono największy nacisk.

In a reading crisis it is necessary to think about how to encourage young people to be excited about literature. The article presents project-based learning (PBL) as an interesting teaching method which can make reading an unforgettable experience for the student. The teacher in PBL creates a problem scenario to encourage student actions and motivates creative research. The student has the opportunity to experience being a scholar discovering new meanings and inter-textual references. One of the most demanding aspects of PBL is to pose the question that will be the starting point for the project.

http://www.edukacja.ibe.edu.pl/images/numery/2012/2-6-strawa-czytanie-jako-tworcze-dzialanie.pdf

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies