Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola stowarzyszenia we wspieraniu działań wychowawczo-profilaktycznych szkoły w stosunku do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

Tytuł:
Rola stowarzyszenia we wspieraniu działań wychowawczo-profilaktycznych szkoły w stosunku do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
The role of the association in supporting educational and preventive activities of the school in relation to students with intellectual disabilities
Autorzy:
Korzeniowska Regina
Data publikacji:
2019-04-01
Tematy:
stowarzyszenie
szkoła
działania wychowawczo-profilaktyczne
profilaktyka pozytywna, uczeń z niepełnosprawnością intelektualną
association
school
educational and preventive activities, positive prophylaxis
student with intellectual disability
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dzisiejsza szkoła to szczególne miejsce w środowisku lokalnym, gdyż jest instytucją, która nie tylko rozwija i kształtuje młodego człowieka, ale również stawia czoła współczesnym wyzwaniom. Rozpoznawanie problemów społecznych i cywilizacyjnych oraz organizowanie zajęć z zakresu profilaktyki dostosowanych do potrzeb i możliwości ucznia są bowiem podstawowymi zadaniami każdej placówki oświatowej. Działania wychowawczo-profilaktyczne mogą być realizowane we współpracy z partnerami zewnętrznymi, takimi jak organizacje pozarządowe. W opracowaniu podjęto rozważania na temat profilaktyki pozytywnej i roli stowarzyszenia we wspieraniu działalności szkół, a także zaprezentowano działania wychowawczo-profilaktyczne prowadzone przez szkoły we współpracy ze stowarzyszeniami z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w oparciu o koncepcję profilaktyki pozytywnej.

The modern school is a particular place in the local society. It is an institution which not only develops and improves the youth’s personality but comes across contemporary challenges as well. Every educational institution, among its other basic duties, has to recognize social and civilisation problems and organise preventive treatment classes suited to the students’ needs. These preventive and educational activities can be conducted in cooperation with external partners, such as NGOs. This paper discusses the idea of supporting schools by associations in terms of conducting educational and preventive treatment activities aimed at students with intellectual disabilities

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies