Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uwarunkowania i konsekwencje samooceny atrakcyjności zawodowej studentów

Tytuł:
Uwarunkowania i konsekwencje samooceny atrakcyjności zawodowej studentów
Determinants and consequences of students’ self-assessment of professional attractiveness
Autorzy:
Kurek Dorota
Data publikacji:
2024-12-20
Tematy:
professional attractiveness,
self-assessment,
expectations towards employers.
atrakcyjność zawodowa,
samoocena,
oczekiwania względem pracodawców.
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
An important issue from the perspective of functioning in the labor market, however, rarely subjected to scientific exploration, is the attractiveness of an employee, i.e. a subjective feeling that is the result of the interaction of many factors, formed, among others, based on work experience, as well as educational experiences. Considering the importance of self-assessment of professional attractiveness, including the determinants of assessment and its consequences, the purpose of the conducted research was to identify the level of professional attractiveness of students and to search for relationships between professional attractiveness and independent variables, as well as between professional attractiveness and the choice of future employers, students’ expectations of future employers and financial expectations. The questionnaire survey was conducted on 336 civilian students of the War Studies University. As a result of the conducted research, the results of the students’ self-assessment of professional attractiveness were revealed, and the existence of statistical relationships between selected variables analyzed was indicated, which allowed us to understand the determinants and consequences of students’ self-assessment of professional attractiveness.

Zagadnieniem istotnym z perspektywy funkcjonowania na rynku pracy, jednakże rzadko poddawanym naukowej eksploracji, jest atrakcyjność pracownika, a zatem subiektywne poczucie będące rezultatem oddziaływania wielu czynników, ukształtowane m.in. na podstawie doświadczeń zawodowych i doświadczeń edukacyjnych. Uwzględniając znaczenie samooceny atrakcyjności zawodowej, w tym uwarunkowania oceny i jej konsekwencje, celem prowadzonych badań była identyfikacja poziomu atrakcyjności zawodowej studentów oraz poszukiwanie związków pomiędzy atrakcyjnością zawodową a zmiennymi niezależnymi oraz pomiędzy atrakcyjnością zawodową a wyborem przyszłych pracodawców, oczekiwaniami studentów względem przyszłych pracodawców i oczekiwaniami finansowymi. Badaniom ankietowym poddano 336 studentów Akademii Sztuki Wojennej, studiujących na cywilnych kierunkach. W rezultacie przeprowadzonych badań ujawniono wyniki samooceny atrakcyjności zawodowej studentów oraz wskazano istnienie zależności statystycznych pomiędzy wybranymi analizowanymi zmiennymi, co pozwoliło na zrozumienie uwarunkowań i konsekwencji samooceny atrakcyjności zawodowej studentów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies