Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Odlišnosti ve vnímání interakčního stylu učitelů tělesné výchovy

Tytuł:
Odlišnosti ve vnímání interakčního stylu učitelů tělesné výchovy
Differences in perception of physical education teachers interaction style
Autorzy:
Marcela Janíková
Tematy:
Interpersonal teacher behavior
Interaction style
Perception
Leary model for interpersonal teacher behavior
Questionnaire on Teacher Interaction (QTI)
Physical education
Język:
czeski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper deals with the interaction style of physical education lower secondary teachers. It is based on Leary’s Interpersonal Behavior Circle, which was used to develop the Questionnaire on Teacher Interaction (QTI). This questionnaire was distributed to lower-secondary teachers of physical education (19) and to their pupils (889) in the regions of South Moravia, Zlin and Olomouc. The findings reflect the differences between the teachers’ self-perception and the way the teachers are seen by the pupils, gender differences in the teachers’ interaction styles and differences caused by the length of practice and the nature of the school subject in which the study was carried out .

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies