Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Komparácia profesijných činností slovenských, českých a poľských učiteľov na primárnom stupni školy

Tytuł:
Komparácia profesijných činností slovenských, českých a poľských učiteľov na primárnom stupni školy
Comparison of the professional activities of Slovak, Czech and Polish teachers at primary school level
Autorzy:
Simoneta Babiaková
Tematy:
Primary school teacher
Professional activities Professiography
Selfobservation
Working week
Teaching
Język:
słowacki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the paper is to compare the professional activities of teachers from the three participating countries in terms of the time load. In the introduction, the author deals with the term „professiography“ of teachers and focuses on the contemporary professiographic research that, among other things, inspired the presented international research into the teachers’ professional activities. The next part of the paper describes the research objectives, strategy and methods. In the study, the author analyzes mainly activities that are directly related to the instruction and specifies the time the primary education teachers spent on them. Research findings show that the Czech teachers spend more time on preparing the instruction, assessing the pupils and correcting their work than their Slovak or Polish colleagues. The teachers from Slovakia allocate most of their time on explaining the instructional content and the Polish teachers mostly motivate their pupils during the instruction and create individual plans for pupils with special needs. We also found that the time load of primary education teachers in their profession is increasing when compared to the past and apart from the activities directly or indirectly connected with teaching, they spend a lot of time on education and self-education brought by the changing social and professional conditions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies