Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wiedza organizacyjna a konkurencyjność banku

Tytuł:
Wiedza organizacyjna a konkurencyjność banku
Organizational Knowledge and Bank Competitiveness
Autorzy:
Monika Klimontowicz
Tematy:
wiedza organizacyjna
kapitał intelektualny
konkurencyjność banku
modele biznesowe banków
organizational knowledge
intellectual capital
bank competitiveness
bank business models
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zmiany zachodzące w otoczeniu oraz trwający od kilku lat kryzys tworzą coraz trudniejsze warunki funkcjonowania banków. Konkurencja na rynku usług bankowych coraz częściej ma charakter hiperkonkurencji, nazywanej również konkurencją wirtualną. W rezultacie trwały rozwój banku oraz zwiększanie jego konkurencyjności są obecnie nierozerwalnie związane z umiejętnością elastycznego reagowania na zmiany dokonujące się w otoczeniu rynkowym oraz twórczego wykorzystania posiadanych zasobów i doświadczenia. Wynikiem procesu obserwacji, doświadczenia i uczenia się jest wiedza organizacyjna umożliwiająca wyciąganie wniosków z zebranych doświadczeń, rozwój umiejętności, rozwiązywanie problemów, tworzenie kluczowych kompetencji i stawianie czoła nowym wyzwaniom formułowanym przez rynek i klientów. Artykuł przedstawia znaczenie wiedzy organizacyjnej w procesie budowy konkurencyjności banku. Rozważania teoretyczne zostały wzbogacone o opinie menedżerów i klientów banków uzyskane w badaniach empirycznych.

The turbulent changes in the economic environment and the financial crisis have made conditions for market activity more difficult for banks. Competition on the banking market is turning to hyper-competition – also known as virtual competition. As a result, a bank’s capacity for sustainable development and increased competitiveness is inseparably connected with the ability to respond flexibly to market changes and to make creative use of the resources and experience at its disposal. Organisational knowledge, which is accrued in a process of observation, experience and learning, makes it possible to draw conclusions from the experience gathered, to develop skills, to solve problems and to generate strategic competences. In this way the new challenges presented by the market and customers can be met. The paper presents the role of organizational knowledge in the process of building a bank’s competitiveness. The theoretical approach is enriched by field research, which includes the opinions of bank managers and customers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies