Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Etická dilemata učitelů dějepisu aneb jak vyučovat o kontroverzních obdobích dějin?

Tytuł:
Etická dilemata učitelů dějepisu aneb jak vyučovat o kontroverzních obdobích dějin?
ETHICAL DILEMMAS OF HISTORY TEACHERS OR HOW TO TEACH ABOUT CONTROVERSIAL HISTORICAL EPOCHS?
Autorzy:
Mareš Jiří
Tematy:
history
change of political regime
school history teaching
most recent history
controversial issues
history teacher
ethical dilemmas
strategies used
Język:
czeski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The topic of the study straddles at least four disciplines: history, history teaching methods, educational psychology, and ethics. Some aspects of this topic can be found in the text on history teaching by Z. Beneš and B. Gracová. According to them, history teaching must take into account two contradictory tendencies: an accent on generalisation which historical sciences bring to those interested in historical sciences and their discoveries, and an accent on personal, family or generation shared experiencing and interpreting of historical events. The author confronts the discoveries with practical experiences of history teachers as revealed by current research, and introduced initiatives to this end, as implemented in practical experience in Chile, Northern Ireland, and Spain.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies