Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Blasts from the Preclassical Past: Why Contemporary Economics Education Should Listen to Preclassical Thought

Tytuł:
Blasts from the Preclassical Past: Why Contemporary Economics Education Should Listen to Preclassical Thought
Autorzy:
Michaud Thomas A.
Data publikacji:
2019-12-30
Tematy:
economics
millennials
economics education
business ethics
private property
just price
Michael Novak
preclassical economics
business corporation
entrepreneurship
wealth creation
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Contemporary economics is dominated by logical positivism, a methodology that emphasizes empirical validation of theories but excludes normative evaluation. Preclassical economics was premised on normative analysis. With the growing socialist movement in the USA, especially among the millennials, who are fixated on moral issues of justice and equality, positive economics is alienated from addressing the normative challenges of socialism. There are, however, basic normative principles from Preclassical thought which can be used to contest socialist moral claims, particularly in economics education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies