Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dobro odbiorcy w kodeksach etyczno-zawodowych psychologów: Głos w dyskusji

Tytuł:
Dobro odbiorcy w kodeksach etyczno-zawodowych psychologów: Głos w dyskusji
Recipient's well-being in psychologists' ethical codes - A voice in debate
Autorzy:
Paweł Boski
Data publikacji:
2013
Tematy:
etyka zawodowa
kodeks etyczny
psychologia międzykulturowa
trening asertywności
indywidualizm
professional ethics
ethical code
cross-cultural psychology
assertiveness training
individualism
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Punktem wyjścia dla sformułowanych uwag w moim wystąpieniu jest artykuł Katarzyny Sikory, otwierający dyskusję na tematy etyczne związane z zawodem psychologa. Sam artykuł jest, w mojej ocenie, solidnym przedstawieniem tej problematyki na łamach kodeksów zarówno międzynarodowych, jak i krajowych. Moje uwagi na tym tle dotyczą sytuacji w Polsce. Charakteryzują ją jako daleko posuniętą dezintegrację polskich psychologów, spowodowaną słabością Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (PTP) oraz nieuwzględnianiem kulturowego zakotwiczenia większości oddziaływań stosowanych w pracy psychologów. Ta druga uwaga dotyczy zarówno nieuwzględniania kulturowej odmienności odbiorców, jak i kulturowego zakotwiczenia importowanych do kraju produktów.

The point of departure for the remarks made in my text is Katarzyna Sikorska's paper, opening a debate on ethical issues involved in the profession of psychologist. The paper itself is, in my opinion, a solid presentation of these issues as they appear in international and Polish codes. Against this backdrop, my remarks concern the situation in Poland. They describe this situation as advanced disintegration of the community of Polish psychologists caused by the weakness of Polish Psychological Association (PTP) and by the failure to take into account the cultural rootedness of most treatments used in psychologists' work. The latter remark refers to the failure to take into account both the cultural identity of clients and the cultural rootedness of products imported into the country.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies