Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

O fałszywej świadomości językowej i językoznawczej w podręcznikach do języka polskiego z początku XXI wieku

Tytuł:
O fałszywej świadomości językowej i językoznawczej w podręcznikach do języka polskiego z początku XXI wieku
On false language awareness and linguistic awareness in Polish language textbooks from the early 21st century
Autorzy:
Kordian Bakuła
Tematy:
false language awareness
false linguistic awareness
teaching Polish
textbooks
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Most Polish language textbooks correctly shape language concepts and language awareness in general. However, the author has found various errors in them. In the article he adopts a hypothesis whereby the errors are the reason why sometimes distorted, even false awareness of various aspects of language emerges as the Polish language is taught. To describe this phenomenon, he uses two main concepts: false language awareness and false linguistic awareness. He examines more than ten textbooks and exercise books used in three stages of the education process: years 4–6 of primary school, secondary school as well as high school and technical college.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies