Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

E-marketing dla instytucji edukacyjnych : pola optymalizacji

Tytuł:
E-marketing dla instytucji edukacyjnych : pola optymalizacji
Introduction to Internet Marketing in the Education Field
Autorzy:
Brzegowy Ryszard
Tematy:
Edukacja
Marketing internetowy
Studium przypadku
Education
e-marketing
Case study
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W przypadku branży edukacyjnej mamy do czynienia z działaniami wybiórczymi, o czym decyduje przede wszystkim wymagany zasięg oraz budżet. O ile media offline można uznać za dobrze zagospodarowane (ilościowo, niekoniecznie jakościowo), o tyle sieć Internet wydaje się dopiero raczkować jako środek przekazu reklamowego wśród jednostek branży edukacyjnej. Prowadzone formy marketingu skupiają się praktycznie wokół prostej reklamy w wyszukiwarce, banerach reklamowych na portalach edukacyjnych i zaistnieniu w katalogach branżowych. Całość działań kieruje do strony internetowej instytucji. Jest to proste przeniesienie działań offline do Internetu, co samo w sobie nie może zostać uznane za błędne, jednakże stanowi najprostszy sposób na zgubienie wszelkich wartości dodanych oferowanych przez nośnik, jakim jest sieć Internet - możliwości prowadzenia dialogu, budowania społeczności i wykorzystania tejże do celów marketingowych oraz najważniejszej z wartości - szerokich możliwości analityki prowadzonych działań. Błędy te nie pozwalają odkryć największych zalet kampanii reklamowych prowadzonych w Internecie -relatywnie najniższej ceny (na odbiorcę z zadeklarowanej grupy docelowej, w odniesieniu do mediów offline), bardzo dokładnego targetowania reklamy (na obszar geograficzny, grupy demograficzne czy też czas) oraz możliwości wprowadzania szybkich zmian w prowadzonej kampanii reklamowej w odpowiedzi na np. realizację zamierzonego celu, czy też w celu zwiększenia efektywności prowadzonych działań. (fragment tekstu)

The article introduces to the most popular channels and methods used in the Internet marketing. Particular emphasis is put on advertising channels that are appropriate for educational institutions. Discussed problems deal with choosing proper aims of campaigns, defining target group ideas of right advertisement content. Each aspect of building campaign is considered in regard to efficiency and conversion. Last chapter presents case study of author's YouTube project in comparison to other universities' YouTube channels.(original abstract)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies