Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

ZJAWISKO LĘKU JĘZYKOWEGO W PROCESIE NAUKI JĘZYKA NIEMIECKIEGO

Tytuł:
ZJAWISKO LĘKU JĘZYKOWEGO W PROCESIE NAUKI JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Language anxiety in the process of learning German
Autorzy:
Bawej Izabela
Data publikacji:
2017
Tematy:
anxiety
student
physiological reactions
foreign language
strach
reakcje fizjologiczne
język obcy
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article discusses the problem of language anxiety in foreign lan-guage learning. The author presents definitions and typologies anxiety, the biological symptoms of anxiety and their interpretation. A research study, conducted on a group of students of Applied Linguistics is des-cribed. The investigation included if they are afraid of speaking in German classes and during the exam, or if they are afraid of their German teacher. The results of the study show that communication apprehension, test anxiety, social anxiety, final grades, attitude to the teacher, and self-assessment are some of the reasons for language anxiety in the foreign language learning process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies