Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Keď zasadací poriadok funguje alebo učiteľsko-žiacke preferencie pri obsadzovaní priestoru školskej triedy

Tytuł:
Keď zasadací poriadok funguje alebo učiteľsko-žiacke preferencie pri obsadzovaní priestoru školskej triedy
When seating plan works or teacher-pupil preferences when occupying classroom space
Autorzy:
Jarmila Bradová
Data publikacji:
2012
Tematy:
lower secondary school
position in the classroom
positional preferences
seating plan
Język:
słowacki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study aims to describe positional preferences of teachers and pupils that are reflected in development and creation of the seating plan in Czech lower secondary classrooms. The research is based on direct observations at two lower secondary schools, one of which is rural and the other urban, which involved altogether 56 pupils and 13 teachers. The research results showed the act of position of pupils within classroom space is a dynamic multi factorial element that develops through four stages – adaptation, disciplinary, stabilization and liberalization. The stages simultaneously predestinate the functions of the seating plan, influence of teachers and pupils when creating it, as well as the preferences teachers and pupils apply when occupying the seating positions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies