Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Społeczna odpowiedzialność jako element funkcjonowania mediów

Tytuł:
Społeczna odpowiedzialność jako element funkcjonowania mediów
Social Responsibility in the Functioning of the Media
Autorzy:
Opolska- Bielańska Agata
Tematy:
media
społeczna odpowiedzialność
akcje społeczne
etyka
ekologia
biznes
social responsibility
campaigns by voluntary bodies
ethics
ecology
business
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zasięg informacyjny mediów jest wielki. Stykamy się z nim w różnej formie — telewizja, prasa, radio. Media odpowiedzialne są za przekazywane treści, ich formę, a także za akcje, w jakich biorą udział. Poprzez kreowanie społecznie akceptowanych celów angażują się w akcje promujące i wspierające społeczną odpowiedzialność. Wszelkie społeczne kampanie reklamowe, fundacje tworzone przy stacjach telewizyjnych, podział programów na grupy odbiorców, etyka dziennikarska, promowanie w swojej strategii biznesowej etycznych oraz ekologicznych działań wskazują na media jako odpowiedzialne społecznie przedsiębiorstwo. Szeroki zakres prezentowanych akcji, kreowanych i wspieranych przez media, staje się powszechnym zjawiskiem. Odbiorca tych informacji zaczyna zwracać uwagę na społeczne potrzeby, wczuwa się w problemy innych, pomaga, wspiera, akceptuje, a także poszukuje i staje się bardziej wrażliwy na akcje społecznej odpowiedzialności. Pracownicy firm medialnych często sami chętnie angażują się w wolontariat pracowniczy w szczytnych społecznie celach.

The reach of media communications is vast. They come in various forms — television, press, radio. The media is responsible for communicating information as well as taking action within it. Through creating socially accepted goals, it encourages to take action and support social responsibility and awareness. Various social advertising campaigns, foundations created by television networks, dividing programs towards various viewer groups, ethical journalism, promoting ethical business strategies and sustainable practices point towards media being a responsible social enterprise. The media has a wide viewership of the aforementioned actions that are created and supported. The viewer of these actions begins to notice social needs, empathizes with others problems, helps, supports, seeks out more information and becomes more aware of the actions of social responsibility. Employees of media companies often get involved in volunteer initiatives for a good cause.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies