Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Aspekt ekologiczny silnika dwupaliwowego o zapłonie samoczynnym zasilanym paliwem bioetanolowym

Tytuł:
Aspekt ekologiczny silnika dwupaliwowego o zapłonie samoczynnym zasilanym paliwem bioetanolowym
Autorzy:
Tutak Wojciech
Tematy:
silnik tłokowy silnik dwupaliwowy bioetanol spalanie emisja spalin
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono możliwości wykorzystania paliwa bioetanolowego E85 do zasilania dwupaliwowego tłokowego silnika spalinowego. Badania przeprowadzono na 3-cylindrowym silniku o wtrysku bezpośrednim. Paliwo E85 było doprowadzane przez wtrysk do układu dolotowego. Przeprowadzono analizę parametrów termodynamicznych takiego silnika. Okazało się, że ze wzrostem udziału E85 maleje emisja NOx, CO i sadzy, natomiast rośnie emisja THC. Wzrost zawartości THC może być powodowany efektem szczelinowym w komorze silnika. Udział E85 wydatnie wpływa na redukcję emisji sadzy z silnika. Jak wskazuje literatura, redukcja sadzy jest spowodowana udziałem tlenu w paliwie bioetanolowym E85. Wzrost udziału paliwa E85 w ładunku powoduje wzrost udziału fazy spalania kinetycznego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies