Tytuł pozycji:
Lifelong learning (LLL) a kształcenie ustawiczne w Polsce
W artykule omówiono zagadnienia związane z procesem uczenia się przez całe życie. W latach 2000-2002, w dokumentach Komisji Europejskiej i Rady Unii Europejskiej wypracowane zostały zasady stanowiące podstawę tworzenia europejskiego obszaru uczenia się przez całe życie (lifelong learning – LLL). W Polsce natomiast Międzyresortowy Zespół do spraw uczenia się przez całe życie, w tym Krajowych Ram Kwalifikacji, na posiedzeniu 4 lutego 2011 r. przyjął i skierował do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych dokument „Perspektywa uczenia się przez całe życie”. Dokument ten został stworzony aby uświadomić społeczeństwu konieczność oparcia rozwoju gospodarczego i społecznego na wiedzy. Uzyskiwane kompetencje i kwalifikacje muszą być stale doskonalone, aby umożliwiały osobom w różnym wieku, w różnych okolicznościach życiowych, sprostanie wyzwaniom zmieniających się technologii.